Dídac Botella i Mestres
Mestre de l’escola pública valenciana des de l’any 2002. L’any 2004 obté la plaça com mestre d’EF i també obté el títol de mestre d’anglès. El 2010 es llicencia en Psicopedagogia per la Universitat Oberta de Catalunya i al llarg del 2013-2014 cursa el Màster en Didàctiques Específiques de la Facultat de Magisteri de la UV. El seu Treball de Fi de Màster, “Limitacions educatives del teatre escolar tradicional: Reflexions i propostes alternatives”, assoleix la qualificació de “cum laude”. Ha cursat dos anys d’interpretació a BanyadeBou, una acadèmia de teatre de València. Al llarg de la seua vida docent, ha escrit i realitzat múltiples projectes teatrals en l’àmbit escolar. Moltes d’aquestes experiències han estat publicades a “Aula”, el suplement escolar del diari Levante-EMV. Imparteix un curs de teatre per a mestres anomenat “Performance a l’escola”, on planteja la necessitat de revisar les pràctiques teatrals a l’escola. El curs ha estat programat per la Conselleria d’Educació, diversos CEFIRES i la Universitat de València. En setembre de 2008 va participar amb la ponència “Performance a l’escola: Més enllà del teatre escolar” en el I Congrés Internacional d’Interacció Comunicativa i Ensenyament de Llengües.
El 2009 fou guardonat amb el premi Xaro Vidal de teatre infantil i juvenil amb l’obra L’Illa del… Teatre!” (Bromera) i en desembre de 2016 publica en la mateixa col·lecció “Prou de Nadales!” (Bromera), un recull de gags teatrals de temàtica nadalenca i en clau d’humor.
D’altra banda, ha col·laborat en molt diversos mitjans de comunicació (Cartelera Túria, setmanari Crònica, el suplement Aula -Levante EMV-, El Temps, Illacrua, Pensat i Fet, El País Semanal…) amb diversos escrits. Va participar amb un article (La paradoxa d’Erich Fromm) en el llibre Ara, País Valencià. Reflexions i experiències de la generació que ve (2009) i en 2016 participa també amb un article (“Això no val de res…”) en el llibre “País Valencià, avui i demà”. Té un bloc personal des de fa 10 anys on escriu habitualment (TocDeQueda). Des de l’any 2006 realitza el curs “L’escriptura circular” on mostra diferents estratègies per desenvolupar l’expressió escrita a primària i secundària, programat per diferents institucions (CEFIRES, UV, Conselleria d’Educació…).