Skip to content

Tallers JALEO’22

En les jornades JALEO’22 tindrem huit tallers amb una duració d’una vesprada, per tant, has de triar tallers diferents per a cada dia. Hauràs de triar un taller per al dimecres i un altre diferent per al dijous. Per a poder inscriure’t en els tallers, és necessari estar matriculat en ESCÀNDOL’22.

Després de cursar la teua matrícula és quan et farem arribar el formulari per a triar els teus tallers.

Pots veure més informació sobre els qui imparteixen els tallers en la pàgina de Ponents de JALEO’22.

I si continues navegant et comptarem algunes coses més sobre els tallers.

ciclista-jaleo-22

Breu descripció dels tallers

Hauràs de triar un per al dimecres i un altre diferent per al dijous.

EL OJO DEL JEROGLÍFICO

EL OJO DEL JEROGLÍFICO

 Taller d’il·lustració.

Ana G. Lartitegui

El jeroglífic entés com un passatemps és un enigma per a resoldre, una pregunta la resposta de la qual ha de deduir-se d’un dibuix. Aquest exercici de lògica, a més de divertir-nos, connectarà els nostres hemisferis verbal i visual. Ací les paraules ens remeten a les imatges i les imatges ens remeten a les paraules. 

La gràcia està en el fet que els dibuixos no semblen mantindre una relació lògica amb l’enunciat. Aparentment no tenen res a veure, però el joc consisteix a valorar els dibuixos pel so de la paraula que representen. Per a crear un jeroglífic en aquest taller tenim una fórmula infal·lible basada en el maneig del calambur, una figura retòrica que consisteix a ajuntar o separar les síl·labes contigües d’un sintagma per a trobar un altre nou com a resultat.

LO QUE NO SE VE

LO QUE NO SE VE

Materials per a la filosofia amb joves.

Mon Más
(taller en catalá – dimecres i en castellà – dijous)

Aprenentatge a través de l’experiència directa. Proposta de diferents recursos creats per a les diferents càpsules del DEBAT A BAT (art, literatura i filosofia amb joves de 12 a 16 anys). Utilitzarem l’àlbum com a motor de dialogue, serà l’espurna, no l’excusa perquè de manera vivencial gaudim de les preguntes i deixem de buscar respostes. Entrarem en contradicció amb l’objectiu d’estar més oberts, més sensibles al món que ens envolta, que els envolta i que a vegades no ens permetem veure.

“Hi ha una clivella en tot, així és com entra la llum” Leonard Cohen.

MESA DE TRABAJO DE BIBLIOTECAS PÚBLICAS Y ESCOLARES

MESA DE TRABAJO DE BIBLIOTECAS PÚBLICAS Y ESCOLARES

 

Dinamitzada per Belén López i Javier Rosa

Taller- grup de treball per a compartir i reflexionar sobre la relació entre biblioteca escolar i biblioteca pública. Les dinàmiques i sinergies que poden establir-se. Com enfortir aquesta relació tan fonamental i crear un espai on Escola i Biblioteca s’interrelacionen i formen part l’una de l’altra.

El grup de treball té com a objectiu oferir idees que ja estan funcionant i generar noves que puguen posar-se en marxa . Per a això es generarà una dinàmica participativa les instruccions de la qual rebreu abans del taller.

MAMBRÚ. UN PERSONAJE PARA LA DRAMATURGIA CONTEMPORÁNEA

MAMBRÚ. UN PERSONAJE PARA LA DRAMATURGIA CONTEMPORÁNEA

Taller d’escriptura de dramaturgia infantil

Itziar Pascual

En 1709, en plena Guerra de Successió Espanyola, va ser composta una cançó de la qual tenim constància en, almenys, tres idiomes. En totes les versions preval la història de Mambrú, que, després de marxar a la guerra, té un atzarós destí i un retorn impredictible. Mambrú se’ns antulla un punt de partida prodigiós per a parlar d’un etern present: el de les relacions entre la infància i els conflictes bèl·lics, que el teatre sap sempre recollir.

AL HILO DEL VERSO

AL HILO DEL VERSO

 

Taller de poesia

Antonio García Teijeiro

En aquest taller aprendrem:

Característiques de la poesia infantil i les seues maneres de portar-la a l’aula. L’aspecte afectiu dels versos. Partir de zero a l’aula: “D’una paraula a una estrofa”. La poesia en veu alta per a contagiar emocions. Algun joc. Dels poemes cauen versos i dels versos, paraules: Creació de mostres senzilles d’iniciació escrita.

¿ESCRIBIR PARA QUIÉN?

¿ESCRIBIR PARA QUIÉN?

Taller d’escriptura de literatura juvenil

Carola Martínez

S’escriu diferent per a adolescents? S’utilitzen estratègies específiques? Pensem d’una altra forma la construcció d’un personatge? Escriurem en aquest taller i pensar en les eines específiques que es requereixen per a donar vida a un conte o novel·la dirigit per a joves.

Tractarem al llarg del taller començar a mirar com s’escriu per a xics i xiques.

CLUB DE LECTURA #LLEGIRICOMPARTIR. RECURSOS I ESTRATÈGIES

CLUB DE LECTURA #LLEGIRICOMPARTIR. RECURSOS I ESTRATÈGIES

Carmen Navarro – Sénia Projectes Educatius
(taller en valencià)

Com dinamitzar un club de lectura? A quins desafiaments ens enfronten i quin entrebancs trobarem pel camí?

Ja la tria del títol és tota una aventura i una responsabilitat, per tant, treballarem sobre quins elements han de tindre els llibres que proposem al grup, com extraure temes de conversa o elaborar una guia de lectura. També veurem les activitats que poden sorgir a partir de la sessió de lectura i compartirem experiències enriquidores i quins són els reptes de futur.

ENTRANT EN MATÈRIA: CARMELINA, UNA DONA CONTRACORRENT?

ENTRANT EN MATÈRIA: CARMELINA, UNA DONA CONTRACORRENT?

Reme Gadea
(Taller en valencià)

Al nostre taller vos proposem un tastet de la vida i obra de l’escriptora valenciana Carmelina Sánchez-Cutillas amb un pessiguet de creativitat.

Per a assistir als tallers

és necessari matricular-se en JALEO’22.

ciclista-jaleo-22

Recorda

JALEO’22 són les VIII jornades d’animació a la lectura, escriptura i observació i aquesta any tenen lloc del 12 al 15 de juliol a València.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies